Wsparcie dla osób zmagających się bólem przewlekłym

Jeśli ...

• cierpisz na choroby, którym towarzyszy ból przewlekły, np. reumatoidalne zapalenie stawów, schorzenia kręgosłupa, stany po urazach
  • często czujesz się nierozumiana/y, ignorowana/y przez otoczenie w swoim cierpieniu
  • zapomniałaś już jak wygląda dzień bez bólu i dyskomfortu
  • Twoje myśli pełne są „czarnych scenariuszy”, z niepokojem patrzysz w przyszłość
  • obecnie Twoje życie skupia się przede wszystkim na radzeniu sobie z bólem
  • musiałaś/eś zmniejszyć znacząco swoją codzienną aktywność życiową, być może porzucić swoje ulubione zajęcia
  • nie masz siły na życie towarzyskie, hobby, unikasz kontaktów społecznych
  • większość czasu odczuwasz zmęczenie, masz niski poziom energii życiowej
  • być może obserwujesz u siebie wahania nastroju, towarzyszy Ci lęk
  • próbowałaś/eś już wielu metod zmniejszenia swojego cierpienia, jednak ciągle bez zadowalającego efektu

.... rozważ profesjonalną pomoc psychologiczną.

Ból przewlekły wymaga nie tylko farmakoterapii, ale też rzetelnego wsparcia psychologicznego. Przedłużające się dolegliwości bólowe mogą prowadzić do znacznego obniżenia jakości życia i pogorszenia stanu psychicznego, sprzyjają depresji, pojawieniu się zaburzeń lękowych itp. Każdy człowiek przeżywa ból w inny sposób. Te same uszkodzenia powodują różne nasilenie bólu u różnych osób, co tylko potwierdza subiektywny wymiar cierpienia.

Co robić?

Program pracy z bólem przewlekłym obejmuje 12 indywidualnych spotkań o charakterze diagnostycznym oraz edukacyjno-terapeutycznym. Zawiera  m.in. naukę technik pracy z myślami, relaksacji, uważności, regulacji codziennej aktywności. Oparty jest na założeniach paradygmatu poznawczo-behawioralnego. Daje Ci to gwarancję optymalnego wykorzystania nowej wiedzy w praktyce tzn. radzeniu sobie z codziennymi trudnościami, a także moje wsparcie na każdym etapie.